Jesteś tutaj: ZSEM.EDU.PL I wycieczka

Wycieczka w Beskid Wyspowy

Relacja – I wycieczka STR 2014

Po zimowej (mimo braku śniegu) przerwie Sekcja Turystyki Rowerowej 10 marca br. (poniedziałek) wyruszyła na pierwszą w tym roku kalendarzowym wycieczkę.

Start naszej wyprawy zaplanowaliśmy na godzinę 11.00. Dzień przywitał nas lekkim mrozem, lecz pogoda szybko się poprawiała, dzięki temu wyruszyliśmy zgodnie z planem w składzie:

• Arkadiusz Kania 2j

• Gajewski Sylwester 2j

• Krystian Świder 2j

• Dawid Hełmecki 3t

• Radek Nowak 3j.

Pierwsze kilometry wycieczki pokonaliśmy ulicą Zygmuntowską, którą dotarliśmy do ulicy Kunegundy. Tam obraliśmy kierunek na osiedle Wólki, ponieważ chcieliśmy ominąć miejski ruch uliczny jadąc wałami wzdłuż rzeki Dunajec. Tym sposobem szybko dotarliśmy pod ruiny zamku, a następnie skierowaliśmy się w stronę osiedla Helena.

Dalej pojechaliśmy w stronę miejscowości Gaj, aby bocznymi drogami dostać się do Brzeznej, gdzie czekał nas podjazd (w sumie dość łagodny, lecz po zimowej przerwie okazał się sporym kłopotem) pod Strzyganiec.

W czasie wyjazdu można było podziwiać panoramę Nowego Sącza oraz wspaniałe widoki na ośnieżone Tatry (widoczne na zdjęciach).

Po dotarciu pod kościół na Strzygańcu zarządziliśmy krótką przerwę na odpoczynek przed kolejną częścią naszej wycieczki.

Będąc na grzbiecie wzniesienia ruszyliśmy w stronę Trzetrzewiny, a następnie dotarliśmy do drogi krajowej 28, którą to drogą w „zawrotnym” tempie dotarliśmy do Biczyc Dolnych. Stamtąd wróciliśmy przez Chełmiec do Nowego Sącza i ostatni etap naszej wycieczki – drogę powrotną pod budynek ZSEM – pokonaliśmy przez centrum Nowego Sącza.