Jesteś tutaj: ZSEM.EDU.PL Druga wiosenna wycieczka

Lista i regulamin

Regulamin

obowiązujący uczestników wycieczki rowerowej w dniu 26 kwietnia 2012

Warunkiem uczestnictwa w wycieczce jest:

-         dobry stan zdrowia i brak przeciwwskazań lekarskich

-         zgoda rodziców

-         posiadanie sprawnego roweru wraz z odpowiednim osprzętem

-         posiadanie odpowiedniego ubioru do jazdy oraz kasku ochronnego na głowę

-         posiadanie karty rowerowej

-         po drogach publicznych grupa porusza się zgodnie z zasadami ruchu drogowego.

-         Na wycieczce uczestnicy bezwzględnie stosują się do poleceń opiekuna i kierownika wycieczki

Potwierdzam, że zapoznałem się z regulaminem wycieczki i zobowiązuję się do bezwzględnego jego przestrzegania

LP

Łukasz Warzecha

Rafał Jasiński

Krótka relacja z wycieczki

Wycieczka do Kamiannej od dawna chodziła po głowie opiekuna, tym bardziej, że w ciągu tych kilku lat istnienia STR-u żadna grupa tam jeszcze nie dotarła. Wyruszyliśmy w dużym składzie, bo 10-cio osobowym o godzinie 10-tej, aczkolwiek większość musiała dojechać wcześniej (Korzenna, Podegrodzie, Stróże). Dzień piękny, niebo bezchmurne i nawet ruch na drogach niezbyt uciążliwy. Do Kamiannej można jechać na wiele sposobów, nawet przez Krynicę :), ale my z racji, że w tym  roku zamierzamy szczegółowiej poznać okolice Kamionki Wielkiej, więc trasa wiadomo, musiała prowadzić przez tę miejscowość. Pierwszy odcinek wzdłuż Kamienicy (wałem), później pod skałkami, a następnie już drogą asfaltową przez Jamnicę, Kamionkę Małą i po blisko 11 km znaleźliśmy się w samym centrum tej dużej wsi gminnej. Aby czytelnikom łatwiej było przeanalizować dalszą trasę załączyłem w galerii mapę oraz rzut wysokości. Tak tak, nie obyło się bez dwóch podjazdów, które dały nam poważnie w kość. Ale gdyby nie one, to nasze wycieczki nie byłyby przecież tak atrakcyjne, a jeśli dodam, że każdy podjazd kończy się zjazdem, to wszystko jest jasne. No a po drodze, wszędzie widać wiosnę: podbiały, zawilce, fiołki, kwiaty łopianu, a wzdłuż rowów kaczeńce najlepiej o tym świadczą. Zauważyliśmy też, że w lasach drzewa dopiero  się budzą, paczki na nich pękają, chociaż czeremchy już zakwitły. To tyle o przyrodzie budzącej się do życia, a teraz o zabytkach jakie po drodze dane nam było oglądać. Wymienię te najważniejsze: zabytkowy kościół w Kamionce Wielkiej, połemkowskie cerkwie w Królowej Górnej, Boguszy, Kamiannej, Polanach, Florynce i Binczarowej, a przy drogach dziesiątki kapliczek, cmentarzy, w tym z I wojny światowej. No, ale pora coś napisać o Kamiannej. Mała wioska, która dzięki księdzu Ostachowi, stała się centrum apiterapii i pszczelarstwa, gdzie wciąż przyjeżdżają wycieczki z całej Polski. My wylądowaliśmy w Pasiece BARĆ u Pana Jacka Nowaka i przystąpiliśmy do degustacji miodu, którą zakończyliśmy wraz z ostanim wafelkiem, obficie polewanymi miodem. No a potem oglądaliśmy pasiekę. Nie obyło się też bez urządlenia, bo trzeba wiedzieć, że pszczoły nie znoszą potu, ale kto by się bał małej pszczółki :).

. Zapraszam do oglądania zdjęć i przeanalizowania mapy, dodam tylko, że pętla z Kamionki Wielkiej wyniosłą blisko 45 kilometrów, to dodając dwa razy po 11 kilometrów (Nowy Sącz - Kamionka), otrzymamy 67 kilometrów, jakie musiał pokonać każdy uczestnik (a dojeżdżający do Nowego Sącza niech jeszcze doliczą swoje kilometry).